|
|
|
Winter camping! 8 Months ago
|
|
|
Anyone ever been camping in the winter? Or have you thught of trying it out? I use to and properly equiped I loved it no matter what the weather but then again I always have had the sense of extreme adventure in me. It's been more then 10 years and I'm thinking of hitting the backcountry for 2 days at a time 2-3 times this coming winter.
I pretty much have everything except for a 4 season tent, cold weather sleeping bag plus a liner, but the rest is top notch gear. It's a very slow trek on skiis with a backpack full of gear for 2 days but well worth once your settled in. Theirs a spot on Tremblant thats got a pretty big steep bolw which I want to ski but might be too far for a one day trip should the weather turn bad. This area would be fun oce camp is set up and do a good run on day one and a second on day 2 then up again, pack up and head towards the North side bowl to ski down towards the car. Just a thought right now but looks promissing.
|
|
|
|
|
|
|
..........Days...KM
DH/FR....16.....262.16
XC/AM...8.......85.70
Road.....23.....576.54
Total 924.40 km
|
|
|
The administrator has disabled public write access.
|
|
|
|
Re:Winter camping! 8 Months ago
|
|
|
My idea of camping is a 3 star hotel.
|
|
|
|
|
|
|
Mmmm....Childish Shenanigans.
|
|
|
|
|
|
|
Re:Winter camping! 8 Months ago
|
|
That ain't camping bud.
My idea of real camping is to have what you need for the duration of your trip strapped to your back. I get to go places and see places only accessible on foot. But hey, it's not everyones cup of tea. 
|
|
|
|
|
|
|
..........Days...KM
DH/FR....16.....262.16
XC/AM...8.......85.70
Road.....23.....576.54
Total 924.40 km
|
|
|
|
|
|
|
Re:Winter camping! 7 Months, 4 Weeks ago
|
|
|
I've been thinking about it since last Xmas.
My gear is non-existent or very limited. I have the outfit to play in extreme low temperature (parka, boots, pants, gloves, etc) and a good pair of snow shoes.
But... nothing else. No tent, no sleeping bag, nor cooking gear or stuff like that.
I would like to give a try but i have very little experience with camping. Think about winter camping!
My idea is to take a hike in deep woods and stay for a day or two. Taking pictures of birds and sunset/sunrise on the mountains.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je suis un peu dans la meme situation.
J'ai pas l'equipement complet pour l'hiver.
J'ai une tente 3 saisons. Je l'ai deja utilise en hiver, c'est pas trop pire.
Mon sleeping bag est pas assez chaud pour l'hiver. Ca se corrige avec une 2e sleeping d'ete.
C'est des choses qui s'arrange ou qui se loue. Je serais partant pour faire un trip comme ca.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Je suis en train de regarder pour une fin de semaine de raquette dans les mont vallin en Fevrier.
Si il y a des interesses, vous pouvez vous joindre a nous.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tout les equipements nécéssaires peuvent se louer che MEC....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sport Expert ( Atmosphere has a great deal on Snowshoes right now but I don't have the brand name with me at the moment. They are regular price of $159.99 and on sale till December 13th for $59.99.  2 Sizes available, 8 x 25 (170lbs) or 9 x 30 (240lbs).
|
|
|
|
|
|
|
..........Days...KM
DH/FR....16.....262.16
XC/AM...8.......85.70
Road.....23.....576.54
Total 924.40 km
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
for 240lbs..9x30 is not enough.
ratings for theses are totally unrealistic. never ever trust theses ratings...
i weight 225 with gear and i have atlas 1230 (10x30) and its just enough... you can substract a 50lbs out of the ratings easily.
you will never find a snowshoe that will float completly in the new crop of snowshoe available due to their small size, nobody want to walk in the huge snowshoe that our father were riding... the trick is too find a good balance between float and size.
for over 200lbs i suggest 10 x 30 or 12x30. usually in deep power you will sink 12 to 15 inches.
la chose la plus importante apres la flotaisons avec les raquettes est les crampons. les raquettes d'aujourd'hui nous permettent de grimper, la plupart des raquettes on des crampons seulement a l'avant sous la plante du pied mais certain modele on des crampons aussi a l'arriere comme les atlas 1030 et 1230...croyez moi ca fait toute un diference!
il y a deux marques de refernces en raquette selon moi. MSR et ATLAS
les msr sont bonnes pour les gens de 175 lbs et moin vue leur plus petite surface mais ont extremement de grip. les atlas sont mieu pour les gens plus lourds...pas tout les modeles de atlas qui on la grip necessaire pour du vrai backcountry...
les autres marques comme GV, tubs etc sont ok mais en general manque de grip ou brise plus facilement... evidement on ârle ici de raquettes pour des gens qui aime les choses extremes, qui se promène hors sentiers etc..
il y a aussi les fix dont je pourrais parler pendant un boutte!
je peut repondre a toutes vos question la dessus, j'ai etudié la chose pas mal avant de me payer des raquettes, j'en suis a ma 2e paire(je me suis fait volé la premiere paire) et j'ai loué 4 ou 5 modeles avant...j'ai payé pres de 300$pour les miennent et ca valait la peine. ca peut paraitre beaucoup, mais c'Est la difference entre une belle randonnée ou une randoné plate et c'est le genre de chose qu'on garde longtemp. mais ceci dit il y a des modeles moin cher qui sont bien aussi.
|
|
|
|
|
|
|
Last Edit: 2009/12/04 10:34 By tartosuc.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tartosuc wrote:
for 240lbs..9x30 is not enough.
ratings for theses are totally unrealistic. never ever trust theses ratings...
i weight 225 with gear and i have atlas 1230 (10x30) and its just enough..
J'aurais dû me renseigner avant de me payer des raquettes 9x30 en spécial à 150$ qui ne supportent pas mon poids dans la neige folle. Le pire, c'est qu'en plus de caler, je rushe pour sortir la raquette de la neige à chaque pas.
Trop lunatique pour penser que Daniel barenaked fait 190lbs mais que Daniel ne fait jamais de raquette sans ses vêtements, ses bottes et son kit de photo (on rajoute près de 60 livres) ce qui fait un bon 250lbs au total...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Re:Winter camping! 7 Months, 3 Weeks ago
|
|
Je regardais differentes choses sur le net et je suis tombé la dessus.
www.mec.ca/Products/product_detail.jsp?P...0&bmLocale=fr_CA
msr denali clasic, combiné avec des rallonges de 10cm c'est un excellent rapport qualitée prix pour les gens de 170lbs ou moin(170lbs est la limite selon moi) ca grip en malade ces raquettes la
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pour les raquettes, je pense que deux pair est presque obligatoire pour ceux et celles qui font divers activité l'hiver. Une plus petite paire pour les randonnée et une autre paire qui supporte bien avec des gros poids avec le sac a dos. En ce moment jai des 7 x 26 et je suis un poids plume de 160 lbs max.  Avec un sac a dos prêt pour deux jours je suis en haut du 210-220 lbs
|
|
|
|
|
|
|
..........Days...KM
DH/FR....16.....262.16
XC/AM...8.......85.70
Road.....23.....576.54
Total 924.40 km
|
|
|
|
|
|
|
|
|
slam wrote:
Je suis en train de regarder pour une fin de semaine de raquette dans les mont vallin en Fevrier.
Si il y a des interesses, vous pouvez vous joindre a nous.
Je suis interesser. 
|
|
|
|
|
|
|
..........Days...KM
DH/FR....16.....262.16
XC/AM...8.......85.70
Road.....23.....576.54
Total 924.40 km
|
|
|
|
|